fredag 1 mars 2013

I huvudet på Pontus 2





Det var det dummaste jag varit med om, det som hände igår alltså.Den där människan kom, hon den där tjocke ni vet. Nu var det torsdag kväll och det brukar vara säkert men nu dök hon alltså upp.

 Hon ställde mig i stallgången och borstade vilket jag tycker är väldigt skönt. Tror ni inte att hon sadlade också. Nej nu är det kokta fläsket stekt tänkte jag. Torsdag kväll!!

Sedan ledde hon ner mig till manegen där en annan människa befann sig. Sedan var det ingen hejd på dumheterna. Jag kan knappt med och tala om vad som hände. JAG, en stor stark kille, som skall dra timmer i skogen, stora vagnar med grejer, jobba på åkrar. Vet ni vad jag fick göra? Usch nu rodnar jag nästan.

Jag fick springa runt i manegen som en idiot. Vi gjorde dressyr eller vad det heter. Så dumt såå dumt.
Vi gjorde snett igenom, var på stor volt. Då skall man springa runt i en cirkel. Jag sprang och sprang så jag blev helt yr i huvudet. Sedan gjorde vi en massa andra "fjollrörelser" Ska detta vara något tänkte jag.
Människan var inte lika klumpig som hon brukar vara men vad hon väger! Puh! Jag svettades för jag fick springa mer än vad jag är van vid.

Till slut var det äntligen över. Vi höll på över 45 minuter och jag var helt färdig.

Nästa gång som människan kommer på kvällen så här skall jag se aggressiv ut och kanske bita henne.

Nedan är foto på mig när jag gör det jag är skapt för.

Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar