fredag 15 mars 2013

tandsten, bad och ridlektion

Igår hade jag mysdag hemma med en av hundarna, Lennon. De andra två, Herman och Baldo fick gå till dagis. De två älskar dagis medan lennon är lite mer tveksam.

Han började med ett bad och sedan följde päsvård. Det var väl inte riktigt vad han kallade mysdag men det blev mysigare sedan. När han hade torkat gick vi på en bra promenad i det soliga vädret och det fick godkänt på mysighetsbarometern av Lennon.

På kvällen red jag en ridlektion på Pontus som började katastrofalt dåligt men slutade i harmoni. Jag började hafsigt och spänt och då spände jag mig ännu mer. Ridläraren lyckades lugna ner mig så jag fokuserade mer.

En annan händelse på dagen så innefattade rehabmötet vi skulle haft idag resulterade oro igen. På oron följde den förbannade värken. ja ja det blir väl bättre. Men tyvärr klarar jag knappt minsta lilla motgång just nu.

Idag är det dag 12 i min viktnedgång och på väg till mitt nya lite hälsosamma liv. Det mesta har gått bra och jag har bara fuskat i onsdags då det gick för långt emellan måltiderna. Det innebar att jag var lite för hungrig och åt lite för mycket för sent på kvällen. maten var däremot nyttig.

Idag blir det veterinären för gamle Herman. Han skall ta bort tandsten och det är ju inte så populärt men välbehövligt då hans tänder är bedrövliga. fast han är ju snart 11 år så det är kanske förståeligt.

Efter jag lämnat av Herman skall jag iväg på gym igen. Förhoppningsvis kan jag göra lite lätta men välgörande ryggövningar. Alltså inget direkt spännade att förtälja om mitt liv i detta inlägg.

Det jag gläds mest åt just nu är solen och ljuset men det kunde väl vara lite varmare!!!

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar