lördag 2 mars 2013

Sköna lördag

inleddes med en hyfsad promenad på en dryg timme med Lasse och hundarna. Sedan var det dags för mig att bege mig till stallet.

Idag var det inte en riddag utan bara mocka, göra ordning mat och borstadag. Jag har bestämt mig för att rida två veckodagar+ söndag. Men eftersom ägarna är så snälla och jag får lov att låna Pontus, mockar jag även lördagar.

Idag var det riktigt varmt ute. Jag tror temperaturen stod på +7 när jag åkte från stallet. När jag kom hem hade Lasse gjort ett par mackor samt köpt lite grillade revben. Var jag hungrig eller? Jag kände mig som en varg när jag glupskt gav mig på lunchen.

Vi tittade på damernas tremil i Vm från Val di Fiemme. Anna Haag körde in som bästa svensk på sjätte plats. Charlotte Kalla körde in först på tolfte plats. Jag älskar längdskidåkning, ja inte att åka utan att titta på. Det finns inte mycket som är mer spännande. Nu ser jag fram emot herrarnas femmil imorgon. Det blir lagom att titta på när jag kommer hem från stallet.

Tyvärr är det inte så många individuella starter längre utan mest jaktstarter och masstarter. Det är inte lika kul att titta på tycker jag.

Ikväll lagar vi hel öring i ugnen och chokladfondant efteråt. Härom veckan när vi skulle göra fondant hade vi inte tillräckligt många ägg så nu lagar vi det idag istället.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar