torsdag 21 mars 2013

cross trainern har vilat

Då fick cross trainern stå idag. Jag hade ju gett mig den på att grensla den livsfarliga och ostyriga apparaten snart igen efter gårdagens första och enda uppstigning och klara 2.01 minuter :-)

Eftersom fotrackaren krånglat hela dagen igår och så till den milda grad att t.o.m. hästen Pontus fick förpassas in i boxen utan motion, beslöt jag mig för att ta en dags vila utan någon form av motion. Hundarnas promenad blev en långsam historia mest i form av hasning och hundarnas besvikna uppsyner fick mig att försöka mig på en friskare variant men skärande smärta i foten satte snart stopp för fortsatta liknande historier.

Således forsatt strump-memory och snart hade jag nått ner till botten i tre korgar med strumpsinglar och hela familjen har fått ny strumpgarderob. Sedan följde sortering av bokhyllor. Böckerna ligger nu på golvet i biblioteket istället för i bokhyllan så vad det skulle vara bra för övergår mitt förstånd. Jag försökte komma på något system för hur vi skulle ha/placera böckerna men misslyckades helt med att bestämma mig. En kasse till Röda Korset blev det i alla fall.

Annars har det blivit lite för mycket grubblerier idag efter ett samtal i morse. Imorgon biter jag ihop och kommer igen. Då kanske jag kan göra lite yogaövningar eller något annat icke för ansträngande för foten.

tjingeling

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar