onsdag 6 mars 2013

Me time

har jag verkligen just nu. Jag gör nästan uteslutande sådant som jag mår bra av. Jag äter nyttigt och hälsosamt, rör på mig mycket mer än jag normalt gör, är ute mer och rider. tre gånger per vecka.

Tyvärr är huvudet lika snurrigt så det där med aktiv avslappning och tex yoga är nästa steg. Jag måste försöka finna någon slags frid och acceptans. Jag är så elak mot mig själv, hård liksom och säger hela tiden till mig själv att jag är kass och inte duger. Det måste bort helt enkelt.

Därför investerar jag min tid, just nu, i mig själv. Kanske kan jag "komma tillbaka" som en mer hel människa.

Att vara med djur är lugnande. Därför "hänger" jag mer med djur än med människor.

Nej nu skiner solen och jag måste röja av lite hemma innan jag åker till Pontus. Det skall bli kul. Jag har ju inte träffat honom sedan i söndags.

Tjolahopp

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar