tisdag 19 mars 2013

snö och yoga

Jaha nu snöar det igen och kallare skall det dessutom bli. Igår kväll när vi gick med hundarna var det så kallt och blåsigt så det var inget nöje alls. Inte nog med att det är kallt det är torrt och narigt ute. Fötterna är fnasiga trots att jag smörjer in dem. Jag hatar fnasfötter! Slutgnällt!

Igår åt vi en underbart god chèvrelasagne. Den var alltså tillåten för istället för lasgneplattor använde man aubergine som skurits i skivor. I såsen hade man lammfärs eller nötfärs och vi tog det sistnämnda. Sedan hade man en massa andra godsaker i såsen och varvade med fetaost och avslutade med chèvre. Urgott. Jag måste säga att maten är jättegod.

Nu är det bara 10 dagar kvar tills vi åker till Lissabon och vi är så förväntansfulla. Jag hoppas kunna skriva därifrån och lägga upp foton. Jag kom inte ihåg om vi hade internetuppkoppling i lägenheten som vi hyrt men hoppas på det. I så fall blir det dagliga rapporter.

Idag blir det serious städning. Här är så dammigt och så mycket hundhår så det ser ut som om killarna har valpat. Förutom hundhår har någon av killarna tagit ut alla inälvor ur ett gosedjur. En goseälg har förlorat ett öga.




I GP i morse läste jag att SD utesluter tolv partimedlemmar eftersom de har tvivelaktigt förflutet som de inte riktigt gjort upp med. Nähä! På riktigt? Vad förvånad jag blev nu.12 SD-politiker utesluts

Nej nu måste jag sätta fart.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar