måndag 25 mars 2013

Invägning efter 3 veckor

Nu har det gått tre veckor sedan jag började med min livsstilsändring. Problemen som har dykt upp är 4

1 Krånglande fot som gjort att träningen legat nere i princip sedan i tisdags.

2 Ätit för lite. Med det menar jag att det är svårt att äta tre måltider/dag+ 1-2 mellanmål. Jag glömmer ofta mellanmålet. Äta ofta och lite mindre är ju modellen här så man håller förbränningen igång..

3 Druckit för lite och för mycket. Jag dricker för lite vatten även om jag försökt dricka mycket. Tre glas vin denna vecka. 1 i fredags och 2 glas på festen i lördags. Inte bra alls. Alkohol skjuter upp förbränningen eftersom levern måste bryta ner alkoholen först.

4 Kalas och tillställningar där det serveras sådant som man inte får äta tex. pasta och bröd. Att hitta alternativ är inte alltid så lätt. Det blir att man nästan inte äter något alls. Inte bra.

Såååå efter denna vecka då allsköns problem dykt upp så står vågen på -3 kg och -7cm runt kalaskulan. Det är ändå ok. Nu får vi hoppas att inte portugalresan  gör så att allt skiter sig.

Idag prövar jag gymet igen, väldigt försiktigt.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar