lördag 9 mars 2013

stavgång, stallet och nattligt samtal

Dagen började med nyttig frukost bestående av turkisk yoghurt med blåbär, granatäppelkärnor och rostad kokos. Gott kaffe, ett glas vatten och ett kokt ägg fullbordade kalaset.

Sedan gav vi oss iväg. Lasse med alla tre hundarna och jag med mina stavar. Det blev 5 km i hyfsat rask takt och i kuperad terräng. Ibland ville hundarna göra ifrån sig och då blev det lite avbrott men annars förflöt det hela i ett bra tempo.

Jag åkte till stallet för att göra mina sysslor. Jag rider inte på lördagar utan bara mockar och fixar mat och vatten.

I natt låg jag och läste. klockan var runt 23.30 och Lasse snusade bredvid mig. Då ringde min mobil uppe i vardagsrummet. Jag försökte ignorera ljudet men blev fundersam. Tänk om något hänt någon av mina anhöriga! Så jag skyndade mig upp för att se vem som hade ringt eller om någon hade lämnat ett meddelande.

När jag tog mobilen ringde det igen och jag svarade. Det var en kille från skolan som ringde på uppdrag av klassen. Jag var tvungen att komma tillbaka till skolan för allt var kaos när jag inte var där sa han. Ingen i klassen jobbade längre. Jag skällde lite milt på honom för att han ringde mitt i natten. Han var beslutsam och sa att JAG MÅSTE KOMMA TILLBAKA. Han lovade att sköta sig om jag kom.

Jag pratade en stund med honom och bad att klassen skulle vara snälla mot sin vikarie och jobba hårt. Sedan lade vi på.

Den här klassen är en guldklass men de har varit lite jobbiga och väldigt pratiga. När jag blev sjukskriven hade de börjat bli en drömklass som jag tycker så mycket om. Det är jobbigt för jag saknar dem så mycket.

Nej nu blir det en stund power nap eller så läser jag en stund.

Ha det så bra
Åse

2 kommentarer:

  1. Gulliga elever, om än mitt i natten.
    Det måste kännas gott:-)
    /Annelie

    SvaraRadera
  2. Instämmer i föregående kommentar.
    Så gulliga elever du har, hur gamla är de?

    SvaraRadera