söndag 10 mars 2013

Söndag, stallet och snålblåst

Idag har jag varit i stallet. Det underbara vädret var dock inte så underbart. Det blåste så in i norden kallt så uteritten blev lite kort och avslutades i manegen.

Imorgon skall jag väga mig och se om jag förlorat någoti vikt. dessutom skall tjocka magen mätas. Förhoppningsvis är den ju lite mindre tjock nu. Den här veckan har varit rolig men jobbig. Jag har inte varit hungrig eller så men det är lite pyssel att tänka nytt och laga tre mål mat om dagen. Nu kan jag ju inte ta en macka om jag är hungrig utan maten skall planeras.

Jag har inte heller saknat något speciellt, möjligtvis ett glas vin i fredags men det är ju bara en dålig vana. Veckan som kommer fortsätter jag med min fortsatta (förhoppningsvis) viktminskning och skall dessutom gå till gymet för första gången på ett halvår eller mer. Den här veckan skall jag försöka öva lite avslappning så jag kan stänga av min oroliga och stressade hjärna

Ikväll blir det broccolisoppa med ostkräm samt en härlig apple- och päronpaj.som Lasse gjort. Allt nyttigt och "rätt".

Bara 19 dagar till Portugal nu. Som vi längtar.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar