fredag 29 mars 2013

Portugal here we come

Så var dagen inne då vi skall åka till Lissabon. Det blir vår första resa dit. Lasse har varit i Porto innan men aldrig i Lissabon.

Nu springer vi runt som yra höns och försöker stryka-packa-gå med hundar-äta-lägga in viktiga nummer i telefonen osv. Jag färgar dessutom håret så den hemska grå utväxten inta skall synas. Jag är tillräckligt fåfäng för att inte acceptera att jag snart är helt gråhårig.

Gårdagen bjöd på vackert väder och då blev det en härlig hundpromenad och ridning på kvällen. Hästen Pontus betedde sig illa och dansade runt på sedvanlig manér. Det som vi hade uppnått, dvs att han stod still när jag skall hoppa upp, var som bortblåst.

Vågen visade på -5 kg i morse så vi får se vad den står på när jag kommer hem. Tänk, o hemska tanke, om jag gått upp allting när jag kommit hem igen. Deras bakverk skall vara fantastiska och vinet likaså. Oj oj oj hur skall det här gå. Det blir till att gå mycket och Lissabon lär vara byggt på en massa kullar så uppförsbackar kan vi nog hitta.

Jag skall försöka ta många foton och lägga in i bloggen samt berätta vad vi håller på med där nere. Vi skall träffa närkompisarna Annelie och Hans i Tomar samt gå på visning.

Jag vet inte när nästa inlägg kommer men det kommer var så säkra. Fram till dess många påskkramar till er alla trogna läsare (?)

Åse

1 kommentar:

  1. Hej på er!
    Backar finns det många av i Lissabon, bakverken däremot är nog mer omtalade än goda, tycker jag i alla fall, så kanske du klarar dig :-)

    Vilken dag hade ni tänkt komma? Ni måste ju få veta vart vi finns :-) Du kan maila mig på trottafotter @ gmail.com utan mellanrum.

    Hoppas nu dagarna i Lissabon blir kanon och att regnet upphör.

    Vi ses snart, ska bli kul

    /Annelie

    SvaraRadera