torsdag 28 mars 2013

chock och fotvalv

Gårdagen bjöd på så mycket så bloggandet fick ligga nere eftersom jag var helt slut när jag till slut kom hem.
Först hade vi möte med cheferna på jobbet. Både den avgående och den nya chefen var med och det blev ett bra och hoppfullt möte, Jag hoppas jag kan gå tillbaka till jobbet snart.

Sedan hem och dammsuga och röja inför att vi skall vara borta en vecka. Efter det åkte jag till gymet för att pröva om foten skulle hålla. Nej det kändes inte bra. Nu gjorde det ont i samma fot men lite längre ner. Jag pratade med en av instruktörerna som sa att jag faller inåt väldigt mycket med höger (den smärtande) fot och att jag behöver bygga upp mina fotvalv. Fick några övningar som jag skall pröva. Fotvalv va!

Efter den misslyckade träningen åkte jag till stallet. Pontus följde snällt med från hagen när jag skramlade med en hink med lite havre i. Sedan myste vi och jag borstade honom. Åh vad han myser. Fällningen börjar bli bättre. Det känns som vi börjar närma oss slutet. Skönt.

Döm av min förvåning när jag skulle sitta upp. Jag ledde ut honom fram till pallen. HAN STOD HELT STILL! Inte ett danssteg åt något håll. Jippie!

Efter stallet hämtade jag hundarna på dagis, åkte hem, duschade, lagade och åt middag. Sedan tittade jag på halva Sveriges Mästekock innan jag tackade för mig och gick och la mig. Det blev bara ca 10 sidor i min bok Pythians anvisningar. Det är synd för den är riktigt spännande.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar