fredag 15 mars 2013

Ny bok och groggy hund

Ja Herman, den gamle hunden, var iväg och fick tänderna fixade idag. Jag lämnade in honom kl 09.00 imorse och hämtade en väldigt snurrig hund senare på dagen. De hade tagit bort tandsten och passat på att klippa klorna. Hans tänder var tydligen väldigt slitna men ingen var lös. Det är ju inte så konstigt om tänderna inte var så fräscha längre. Han fyller ju 11 år i juni.

Efteråt låg han mest och sov hela dagen. Han ville helst ligga ute på balkongen men jag tyckte det såg så kallt ut så jag hämtade hans säng (med ett gammalt duntäcke i) och la på honom en yllefilt. Det såg ut som om han hade det bra.




Jag hann med att gå till gymet också och känner mig stolt. Det mentala är det sämre med tyvärr efter en lite trist händelse igår. Jag spänner mig något fruktansvärt och det gör ont i axlar-skuldror och nackpartiet.

Men imorgon kommer en ny dag och då blir det bättre. Att ge upp är ingen option här. Det blir stallet, promenad med hundarna och förhoppningsvis god mat. Jag är ju inne på dag 12 nu och det har gått jättebra hittills. En annan väldigt bra sak är min nya feel good-bok. Major Pettigrews sista chans av Helen Simonson. Jag har bara läst 75 sidor och den verkar jättebra. Alltid något :-)

Åse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar