tisdag 5 mars 2013

Idag

har det varit härligt väder men det skall tydligen bli kallare lagom till helgen. Imorgon hoppas jag dock på ett skönt vårväder eftersom jag tänkte ta en tur med Pontus. För övrigt skall dagen inledas med hundpromenad och stavgång.

Jag har haft en kompis här idag. Tack Maria Z för att du förgyllde min dag, åt torra energibars och berättade om din, Rolands och Elis thailandresa. Vi fick en mysig promenad och försökte komma ikapp om vad som hänt sedan sist (typ 10år).

Lasse kom hem från Malmö där han varit sedan igår och nu skall han vara hemma en natt innan han åker till Stockholm. Det är lite tråkigt och tomt utan honom men det är väl bara att gilla läget antar jag. Han var snäll och följde med mig över till grannens katt som jag skall se efter när de är och åker skidor.

Middagen bestod av en jättegod räkpaj. Pajdegen gjordes av sojamjöl, dinkelsikt och fiberhusk. Sedan fyllde man den med räkor, dill, grädde och ost. Till det blev det vatten och en massa sallad.

Nu känner jag en begynnande huvudvärk, vilket tydligen är vanligt så här efter ett par dagar, så jag skall inte tynga er mer med min "diet" och gå och lägga mig istället.

Snark
Åse




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar