fredag 8 mars 2013

Tioman Island

dit vi skall åka i sommar är en ö med vackra stränder och bergigt inre med regnskog. Vi håller alltså på och planerar min femtioårsdag som skall i första hand tillbringas på annan ort.

Vi kommer att flyga till Singapore för att direkt ta oss vidare till Malaysia (om vi inte kommer på något annat). Vi kommer tillbringa tre dagar på fastlandet och fortsätt till Tioman på fjärde dagen.




Min lilla dotter berättade glatt för mig att det finns ca 25 sorters orm på ön bl.a. svart kobra och pyton. Jag vet ju en som inte skall småpromenera i regnskogen. Dessutom en massa apor, flygande hundar, hajar, spindlar och andra små trevligheter.

Åse utmana dig själv!!!! Det kommer jag säga till mig själv när jag täckt av MyggA och andra insektsmedel, täckt från topp till tå "treckar" i djungeln. Jag kommer gå där med min lillkamera och känna mig som värsta naturfotografen bara för att upptäcka att allt är som en grön massa på alla foton. :-) Så jag kanske skiter i djungelturerna.

Istället skall jag och min slimmade kropp ligga i vattenbrynet och löga oss i det 29 gradiga vattnet. Kanske ta en tur till spa´t, paddla havskajak, läsa bok.

Dagliga rapporter kommer inte skickas från paradiset eftersom de inte har internetuppkoppling, täckning för mobil eller ens TV. Snacka om härligt.

 Avslutningsvis blir det Singapore i några dagar. För där skall man, enligt uppgift, shoppa. Likadant var det när vi var i Thailand för ett par år sedan. Då avsatte vi ett par dagar till Bangkok för all shopping. Vi köpte inget förutom en filmkamera. Das was alles.(eller vad det heter, kan inte tyska) Med andra ord så är vi urusla på shopping. Vi båda riktigt hatar det. Vi kanske kommer hem med något fint i elfenben (eller inte) För er som inte känner oss; NU SKOJAR JAG ALLTSÅ:

Planerandet får vila lite. Lite måste vara öppet annars är det inte roligt.

Åse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar