torsdag 28 februari 2013

håriga män

Varför dras jag till håriga män?
Jag menar vad är charmen med det? Man får hår i maten, på kläderna och t.o.m. i munnen. Det är hår i smöret när man ska bre en macka. Kläderna är täckta med hår så man måste skaffa en sådan där borste som man kan ta bort hår med.

Lasse är dock inte så hårig även om kalufsen är rätt tjock. Han riskerar ju inte att bli flintskallig direkt. men sedan finns ju tre herrar till hemma som hårar något så bedrövligt. Det är inte de långhåriga som är värst. Nej det är den lille korthårige som fäller något så hemskt. Lille och lille förresten. Han är ju störst av de tre men yngst och barnsligast. Därför får han heta den lille.

Nu har ju dessutom skaffat mig extra mycket jobb genom att jag sköter nordsvensken Pontus tre dagar i veckan. Han hårar mest av alla. Han fäller så mycket just nu så det yr när jag borstar honom. Som tur är bor han inte hemma hos oss. För då hade väl vi varit täckta av päls och hår.

Ikväll skall jag rida min andra privatlektion och det är jag lite nervös för. Jag hoppas det går hyfsat.

dressyrryttaren Åse

1 kommentar: