måndag 18 februari 2013

Tankar från köksbordet och Elizabeth George

Tankar från köksbordet

Lasse stack tidigt till Örebro. När jag kom upp hade han ställt en smoothie till mig, gulle han. Han gör nästan  smoothie varje dag till sig själv och en till mig. Den består nästan alltid av ekologisk laktosfri youghurt, frysta hallon, banan och Brämhults juice.  Goda och fulla med energi.  Till det blev det en kaffe från vår Nespresso. Jag kan inte komma över hur gott kaffe det är. En macka fullbordade kalaset.

Hundarna fick sin frukost och en promenad innan dagis. Själv skall jag strax iväg till Pe3. Det är en samtalsterapeut som jag skall prata med efter en jobbig händelse i höstas. Det har dragit ut på tiden men nu hoppas jag att det skall komma igång på allvar så att jag kan lägga det hela bakom mig och gå vidare.

 Det är tur att jag har min ljudbok att lyssna på i bilen för det skingrar tankarna lite grann.  Boken är av Elizabeth George och läses av Katarina Ewerlöf. Den heter  En lögn att lita på Jag gillar hennes inläsning jättemycket.  Dessutom tycker jag mycket om Elizabeth Georges böcker. Ni vet de om Barbara Havers (min hjälte) och Thomas Lynley. Läs den för den är bra.

Varför Barbara Havers är min hjälte är nog för att hon går lite mot strömmen. Hon är inte sådär "kvinnlig" och "pysslig", lite som jag själv faktiskt. Jag har försökt att bli väääään men lyckas inte så bra. Nej Barbara och jag vi skiter i tofsar, fransar och spetsar.

Åse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar