söndag 17 februari 2013

ny bil och stalltjänst

Ny bil och stalltjänst

Jag är lite av en frågesportsnörd därför brukar jag titta på poskodslotteriet på fredagar och lördagar. Det är lagom långt, 30 minuter, och jag brukar klara mig rätt bra. Ibland delar de ut pengar till människor som vunnit. Det kan vara 10000:-, 100000:- eller ibland en miljon.

Då och då frågar personerna som delar ut vinsten vad vinnaren tänker göra för pengarna. Ofta svarar  vinnaren att de tänker resa någonstans. Men ibland säger de att de tänker köpa en ny bil, JA EN NY Bil. 

Jag som kör en gammal Saab, värde ca 3000:- , kan inte för mitt liv förstå varför man köper en ny bil överhuvudtaget. Att köpa en ny begagnad bil det förstår jag men en ny bil. Jag menar det räcker ju att du går in och sätter dig i den och kör 500 meter så har ju värdet minskat med minst 10%. För mig skulle det vara helt onödiga pengar. Jag tycker en bil får kosta max 25 000. Så nu är det sagt.

Idag har jag varit i stallet i sedvanlig ordning. Idag tog jag och Pontus en tur ute och längs med Aspen befinner sig finurliga farbröder som sitter i vassen och gör något skumt. De kan tänkas fiska men jag är inte säker. De dök i alla fall helt plötsligt upp och lille Pontus blev så rädd och sjåpade sig. det kunde tyckas som vi dansade tango eller något.

 För det var ett steg framåt och framåt och sen så går vi bakåt och bakåt, sen så står vi still och sen gör vi lite till.

Hem kom vi i alla fall och nu väntar dusch och en liten vila på stället. Kanske läser jag en stund. Lasse är iväg och äter brunch med sin son som fyllt 20 så jag och Adam får hitta på något att äta.

Åse






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar