onsdag 27 februari 2013

22 cm = 600:-

Ja då har vi bokat sommarens stora femtioårsresa. Vi flyger till Singapore 19/6 och tillbaka 7/7. Det skall bli spännande. Det är kanske den sista långresan vi gör. Om vi köper hus i Portugal kommer varken det finnas möjligheter eller pengar till att resa så igen. Det gäller alltså att passa på.

Vi fick tag på ganska billiga flygbiljetter med Klm/Air France och betalade bara 5500:- ToR/person.
Sedan betalade vi 603:- på ditresan för att få 22 cm extra benutrymme. På hemvägen var de platserna redan fullbokade så då får man stå ut ändå. Tänk de där 22 centimetrarna kan vara nog så viktiga för en stel kropp.

Planen är att åka till Redan Island och Tioman Island i Malaysia. De öarna skall vara paradisiska med fina snorkelmöjligheter. Sedan blir det nog ett par dagar i Singapore innan hemresan. Men allt är bara lite löst planerat.

Jag har fortfarande inte varit på bokmässan. Och det är väl tur för böcker har jag redan så det svämmar över i bokhyllorna. Ändå slänger /ger jag bort många.

Idag blir det ridning och Pontusskötsel men först skall jag ut med jyckarna. Idag hoppas jag på sol och vårvärme.

Ha det bra
Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar