onsdag 6 februari 2013

snö

Snö

I går kväll började det att snöa och det verkar som om det hållit på hela natten. Nu på morgonen är det väldigt vackert ute med all snö som täckt in hela landskapet. Snö hänger från grenarna på träden och allt ser mjukt och fluffigt ut.

Men det spelar ingen roll hur vackert det än är. Jag tycker inte om det. Vintern är min värsta period. Man måste skrapa rutorna på bilen på morgonen. Dessutom är det iskallt i bilen när man sätter sig i den. Vantar, halsdukar, mössor och långkalsonger skall på. Hämta tidningen i morgonrock är ingen hit.

Fast vi går mot ljusare tider. Jag tycker man kan märka det ganska tydligt nu att det både har blivit ljusare på eftermiddagarna och kvällarna och något lite ljusare på morgonen.

På tisdag åker jag till Spanien och hoppas på lite sol i ansiktet då. När jag kommer tillbaka därifrån så har våren hunnit ytterligare en bit här i kalla Norden.

Läste igår om framstående författare och journalister som blivit nätmobbade/näthatade och det gjorde mig riktigt ledsen och bestört. Det var oerhört modigt av dem och jag undrar hur många andra som blir trakasserade och hotade men som väljer att inte gå ut med det. Jag skulle ha lagt in länken nedan men märkte att den inte fanns kvar. Hur som helst så kommer Uppdrag Granskning handla om det ikväll.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar