söndag 17 februari 2013

I huvudet på Pontus

I huvudet på Pontus

Är det en bil? Nej nej nej det är en bil. Kommer den hit? Fasen också den svänger in. Är det lördag idag? Hur skall man kunna hålla reda på sånt här. Jag är ju bara en häst.

- Hey Tello! Är det lördag idag? Vadå det kan du inte veta? Du är bara en häst? Jaja.

Ok det är en bil. Har jag riktigt tur så är det ingen till mig. Människan kommer närmre....nu kan jag nästan se... Åh nej! Det är hon.... den tjocke. Shit. Det är lördag alltså.  Jag tror jag tar och går lite längre in i hagen så kan hon inte fånga mig ändå tihi. Låt henne fixa mitt käk och göra snyggt i boxen för mig. Låt henne diska alla spänner och fylla på rent vatten. Jag säger bara låt henne.

Jaha nu kommer hon ut i hagen. Haha hon har gömt grimskaftet i fickan. Precis som om jag skall gå på den lätte. Nej nu. Hon har spann med sig. Åh det är säkert havre i den. Hmm. Är det värt det? Är det värt det? Ok men det är bara för att jag är så hungrig.

Det är rätt gött när hon borstar. Jag fäller ju så kopiöst nu så det kliar över hela kroppen. Ja ta lite där också. Sedan kliar hon rätt mycket också. Det är ju rätt mysigt.

Åh nej nu skall hon upp. Hon är ju inte direkt smidig när hon hoppar upp som en liten valross. Umpf ryggen gick nästan av. Kolla kolla kolla bara så hon liksom kravlar upp. Herregud prova lite yoga eller något. Och när du ändå håller på satsa på viktväktarna.  Tur att man är nordsvensk så man klarar av sådana kolosser.

Aha vi skall ut på promenad. Det tror hon va hahahaha. Om jag krånglar lite kanske hon ger upp. Nähä hon gav inte upp. Hon piskade mig i arslet. Tack för den du.

Rätt mysigt är det i alla fall. Jag tar mig en liten tur och hon den tjocke där uppe, hon kan väl få följa med idag.
Men bara för jag har bestämt det.

Pontus

3 kommentarer:

  1. Säger detsamma. Jag fick mig ett gott skratt där! Tur att Pontus är tålmodig :-)
    /Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe
      Tack Elisabeth

      Annelie; Tur att jag är tålmodig :-)

      Radera