fredag 1 februari 2013

fredag kväll

Fredag kväll

Nu är vi mätta och stinna, jag och Adam. Det är fredag kväll och mitt lilla barn Adam är hemma hos mig istället för att vara ute och dricka sprit och umgås med olämpliga unga damer. Det är ju en gammal moder glad för. Adam fick välja mat så det blev thaimat från Floda.

Dagen har förflutit hyfsat förutom att jag har varit grymt trött hela dagen. Jag blev väckt tidigt strax efter 04.00 av gamle hunden Herman som var kissnödig. Jag skulle ändå upp vid femtiden så det var ingen idé att lägga sig efteråt. Herman har börjat dricka mer nuförtiden och jag börjar bli orolig för att han kanske har problem med sina njurar. Jag får ringa veterinären på måndag så det får kolla upp det.

Alla tre hundarna blec vaccinerade mot noskvalster i veckan. Det är tydligen små kvalster som kan leva i hundens nos, därav namnet. Det orsakar att hundarna drar in, snörvlar och nyser en del. Tre sprutor skall de ha med en veckas mellanrum. Trevligt, hygieniskt och billigt med husdjur eller hur?

Imorgon blir det stallet på förmiddagen och sedan ville Lasse att vi skall gå och titta efter klinkers till bastun. Lasse håller på att renovera den gamla bastun som fanns i huset när vi flyttade in för 8 år sedan och som aldrig har fungerat. Nu är hela inredningen utriven och ny och fräsch inredning skall sättas in. Allt för att huset skall gå att sälja för ett så bra pris som möjligt.

Nu ett glass rött och sedan tidigt i säng. I natt kommer jag bli väckt av den gode maken som är ute och partajar med gamla kompisar. Jag hoppas att skicket på maken blir ok.

Krama varandra i trafiken

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna att det är övergående för Herman
    /Annelie

    SvaraRadera
  2. Hej
    Ja det är alltid oroligt när en gammal hund börjar få hälsoproblem. Dock är han pigg och lekfull som en unghund men han går ju ändå mot 11 år i juni.

    SvaraRadera