lördag 23 februari 2013

Torskrygg och mässa

Idag har jag och Lasse varit på "Köpa Hus Utomlandsmässan" inne i Göteborg. Vi var på seminariet om Portugal. Vi har varit på den mässan några år nu och man kan verkligen säga att intresset för just Portugal har ökat markant.

Det var så många människor på det seminariet så stolarna inte räckte till och det var det definitivt inte förra året.

Efteråt pratade vi med ett par mäklare men de har inte riktigt de objekt som vi söker. de har främst lyxiga villor eller lägenheter vid stränder. Det är klart att vi kanske helst hade velat bo med havsutsikt. Men det är ju en gård vi letar efter och det finns kanske inte riktigt i den utsträckningen vid stränderna. Sedan har vi inte råd med en en stor fastighet vid havet.

Efter mässan åkte vi hem och åt ett par mackor. Jag var tvungen att få i mig något innan min date med Pontus. Han blev omskött i sedvanlig ordning. Jag borstade honom nog en timme. Han fäller något kopiöst just nu så det känns som jag har hår överallt.

Imorgon blir det tidig stalltjänst och kanske en uteritt.

Fast nu skall jag ta en lång härlig dusch innan jag ger mig i kast med middagen. Idag skall jag laga torskrygg, potatispuré, sparris och räkskum. Efteråt blir det chokladfondant med hallon. Gött göttigöttgött.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar