fredag 8 februari 2013

Veterinären

Hos veterinären

På torsdagsmorgonen åkte jag med Lennon till veterinären. När jag ringde och berättade om Lennon sa de att vi kunde komma direkt. Vi kom in och de tog tempen, som var normal, och veterinären Hans-Jörgen frågade om han kommit i kontakt med råttgift. Jag sa att jag inte trodde det men man vet aldrig.

Lennon fick i alla fall en k-vitaminspruta, penicillinspruta och en annan vitaminspruta. Sedan fick vi också specialfoder som han skulle äta i ett par dagar, en medicin som skulle stoppa diarréerna och ett recept på antibiotika.

Vi åkte till apoteket och hämtade medicinen och åkte sedan hem. Lennon ville inte äta något så jag stoppade medicinen i halsen på honom. Han drack lite vatten men allt kom upp igen. Sedan kom en ny blodig avföring ute. Det såg jätteäckligt ut.

Vid 12-tiden ringde jag veterinären igen och berättade att han inte kunde behålla någonting och att han började bli väldigt påverkad. Då fick vi komma upp igen och han fick dropp under huden.

Vid fyratiden såg han så svag och hängig ut så jag ringde Hans-Jörgen igen. Då bad han mig åka ner till Blå Stjärnan. Sagt och gjort jag stoppade in hunden i bilen efter att ha ordnat för hundarna hemma.

Åse

1 kommentar:

  1. Det är alltid jobbigt när djuren blir sjuka och ännu värre när dom inte svarar på behandlingen. Hoppas Lennon blir bra fort. Vi håller tummar och tassar
    /Annelie

    SvaraRadera