fredag 1 februari 2013

tröttsamt

Tröttsamt

Väckarklockan ställdes på 05.00 i går kväll. Jag behöver gå upp så tidigt då jag börjar 07.45 idag. Frukost, dusch, lite rättning och lämna killarna på dagis stod på agendan innan jobbet. Nu pratar jag om hundkillarna alltså. 04.23 blev jag väckt av gamlingen Herman som vill ut och akutkissa. Det var bara att dra på sig morgonrocken och Adams lite för stora skor. Det var bråttom, bråttom och de går snabbast att få på sig.

Han kissade nog i 5 minuter. Ja det kändes så i alla fall då jag stod där med bara ben i snålblåsten och minusgraderna. Jag såg att vattenskålen nästan var tom och det tyder på att han har druckit så mycket vatten att han inte kan hålla sig en hel natt. Det får kollas upp hos veterinär snarast.

Nu dusch

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar