torsdag 7 februari 2013

sjuk hund och kaffe

Sjuk hund och kaffe

VAH! Ja då menar jag inte ett felstavat va? Utan just VAH= Vård Av Hund. Ja jag vårdar min sjuka hund hemma. Lennon, mellankillen har kräkts och haft diarré hela natten. Nu går tvättmaskinen för fullt efter alla trasor och handdukar som krävts för att avlägsna dessa otrevligheter.

Lennon själv ligger medtagen i min säng och vilar. Jag släppte precis ut honom och han har fortfarande diarré. Han åt lite snö och jag tänkte att han kanske var törstig så jag ställde ner en skål vatten till honom så han inte behöver trava upp och ner för trappan om han behöver dricka. Sedan får jag koka lite ris och torsk till honom för senare bruk. Just nu får han ingen mat och jag tror inte han vill ha någon heller.

Kaffemaskinen av märket Siemens har gått hädan tror jag Ve och fasa! . Det luktar lite bränt och inget kaffe kommer. Att laga den tro jag bara är dumt. Det kommer säkert kosta mer än vad en ny kostar så nu går vi i funderingar. Jag drack ett väldigt gott kaffe hos ett par vänner men det var från en kapselmaskin, en Nespresso tror jag. Jag tycker de verkar så miljöovänliga så det tror jag går bort. Dessutom går ju bara kapslarna att beställa på nätet. Det luktar ju så gott med nymalt också.
Jag tror jag får gå på jakt efter en ny maskin  helt enkelt.

I morse blev det nèscafé och det är inte så jättegott.

Åse, från sjukstugan i Lerum

1 kommentar:

  1. Moccamaster är ett märke på kaffebryggare som gör gott kaffe. Hoppas Lennon blir bättre snart.

    SvaraRadera