torsdag 14 februari 2013

Alla Hjärtans Dag+Nespresso

Alla Hjärtans Dag+Nespresso

Idag vaknar jag utan min man som befinner sig i Stockholm. Det är lite tråkigt att han måste resa en del i jobbet men vad skall man göra. Det är bara att gilla läget.

I måndags när Lennon hade börjat äta och jag till Media Markt och köpte en automatisk Nespresso. Vår gamla kaffemaskin hade brutit ihop och skulle aldrig fungera mer. En burk Nèscafé inhandlades för att ha något tills vi bestämt hur vi skulle göra, börja brygga igen, ny kaffemaskin eller kapselmaskin kanske.

Hemma hos goda vänner fick jag smaka Nespresso och det var jäkligt gott kaffe men jag har känt mig som en motståndare till de små otygen. De verkar miljöovänliga (och är det väl också). Hur som helst efter Lennons snabba återhämtande fick jag lust att fira. Jag letade upp vår gamla bryggare. Sedan stack jag iväg och köpte melittafilter och bryggkaffe.

Media Markt blev nästa stopp. Jag fick hjälp av en kunnig man och vi blickade ut över denna djungel med kaffemaskiner, kapselmaskiner och allsköns tillbehör. Vilken var nu bäst? Bäst kaffe, enligt mannen, hade Nespresso. Däremot var det krångligare eftersom kapslarna bara kan beställas på nätet. (fint och märkvärdigt skall det vara). Det som var bra med Nespresso var att de bara säljer kaffe, ingen dumledajmsdryck, eller chaite eller fanvetvad. Tänk Adam i händerna på dumledajmdryck!!!!!!

Denna lilla fina maskin kommer med automatisk mjölskummare och gör de godaste cappuccinon ever. Jag dricker inte mycket kaffe men de två jag dricker får gärna vara goda. Till Lasse, som dricker ett par baljor/dag, har vi också installerat kaffebryggaren.

Ikväll kommer min underbara man hem från Stockholm så jag har lite att göra såsom städning och något gott att äta. Ikväll tror jag det blir tomatmozzarellabasilikapaj. Kanske blir det någon lite present också. Tyvärr vill ha väl helst ha en hilti men det kommer han inte få.

Åse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar