måndag 25 februari 2013

Det killar i kroppen

Det måste var för att solen är framme och det är vår i luften. Åh du underbara sol! Som jag har längtat efter dig. I kalla Sverige tillber vi nästan solen när den dyker upp igen efter sin långa bortavaro.

Visst blir man piggare och gladare när solen kommer fram? Det liksom bara killar och sprudlar i kroppen och jag vill ut och skutta som en kalv på grönbete. Underbart är det. Ut ut ut ropar kroppen och knoppen.

Idag blev det rask promenad med kärringstavarna. de är såå bra för mitt mentala tillstånd samt att de liksom löser upp de stora spänningsknutorna i axlar, nacke och skuldror. Jag känner mig så mycket bättre efteråt. Det skall fr.o.m nu bli en daglig vana.

Jag har bestämt med Pontus ägare att jag skall rida honom tre dagar/vecka. Det tror jag skall hinnas med. Så nu blir det tisdag, torsdag och söndag.

Lennon var med hos veterinären och han skall fortsätta med sitt low fat foder. Han jublade inte precis. Han är ju en liten gourmand, vår Lennon.

Åse med kill i kroppen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar