fredag 15 februari 2013

50 år

50 år

I sommar fyller jag 50 år.    50 år är ju fruktansvärt gammalt! Jag känner mig ju inte så gammal utan ganska barnslig faktiskt.

För att fira min födelsedag tänkte jag och Lasse resa bort. Vi har diskuterat fram och tillbaka vart vi skall vi skall åka. Vi har pratat om Karibien och Asien, mest Asien eftersom prisnivån är bättre. Det kanske är den sista långresan vi kan göra. För om vi flyttar till Portugal och har någon form av uthyrningsverksamhet där kan vi kanske inte lämna hur som helst. Sedan har vi ju inte eminenta hundvakter där som vi har här.

Thailand på sommaren är ju inte det bästa förutom östkusten kanske, men där har vi varit. Det innebar att vi var tvungna att undersöka var  det var bäst att åka till på sommaren och vi kom fram till Malaysia. Deras östkust har tydligen det perfekta vädret just då.

Nu håller vi på att googla om olika ställen i Malaysia och Kuala Lumpur är ju ett måste. Vi kommer nog tillbringa 3-4 dagar där. Sedan är det mer oklart men Tioman Island verkar vara fint. Det kommer bli mer grävande i den outforskade kunskapslådan kan jag försäkra.

När vi kommit hem från Malaysia, eller var det nu blir, kommer vi ha någon form av firande hemma.
kanske öppet hus i trädgården med grill och dryck, eller buffé, eller ???? Det blir vad det blir helt enkelt. Mycket planerande med andra ord.

Återkommer med mer information när jag vet mer.

Tjolahopp
Åse






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar