lördag 2 februari 2013

lördag morgon-mot stallet

Lördag morgon-mot stallet

Efter en ganska orolig natt, antagligen för varmt i rummet, är jag nu uppe för att göra mig i ordning och åka till stallet. Lasse sover gott i sin säng. Jag vet inte riktigt när han kom hem i natt efter sin "tumlaruntmedkillarnakväll". Det luktar ju inte så mycket whisky så det bådar gott.

Det ser mulet ut ute men det kan nog bli en fin uteritt längs med sjön Aspen. Först skall dock två saker övervinnas. Det ena är att fånga hästen i hagen, vilket har gått strålande hittills. Det andra är ju att sitta upp, vilket har gått bättre sista tiden. Sedan hade jag ju en first encounter with mud sist jag träffade honom dvs. han var helt insmord i lera. Det tar sin tid att få bort vill jag lova.

Frukosten står framför mig och kaffet kallnar om jag inte sätter fart så jag avslutar mitt lilla morgoninlägg här.

Ha det gott idag folks

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar