fredag 8 februari 2013

Lennon sjuk

Lennon sjuk

I onsdags kom hundarna hem från dagis i vanlig ordning och rusade ut i trädgården för dagens brottningsmatch. De älskar sina dagliga turer med varandra och de turas om att brottas. Den enda som leker på dagis är Baldo eftersom Herman måste agera polis och dagisföreståndare och Lennon är alldeles för undergiven för att leka med hundar han inte känner väl.

Lennon ville inte brottas denna dag utan började äta gräs och kräktes sedan en hel del. Inget ovanligt med det för det gör han ganska ofta. Väl inne blev det middag men Lennons sedvanliga förtjusning över maten hade bytts till en mer avvaktande hållning. Han åt i alla fall upp den om än långsammare än vanligt. Detta har aldrig hänt förut.

På kvällspromenaden hade han kräkts och haft diarré. Det var väl något han hade ätit tänkte vi. På natten väckte Lasse mig och undrade om jag kunde "ta " Lennon lite. Han hade varit uppe flera gånger och varit ute med honom samt torkat en del spyor och hundbajs. Lennon mådde uppenbarligen inte bra.

I går morse åkte Baldo och Herman med Lennon skulle få vara hemma med mig då han varit krasslig hela natten. På morgonen släppte jag ut honom i trädgården och han sprang längre bort för att bajsa. Han hade våldsam diarré och jag såg att det var mycket färskt blod i avföringen. Då blev jag jätterädd och gick och ringde Hans-Jörgen på Lerums Djurklinik.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar