måndag 4 februari 2013

måndag morgon 4

Måndag morgon 4

Så sitter jag här nu igen och det är måndag morgon. Framför mig ligger ett helt batteri med piller och medikamenter. Det är 5 st kapslar mot nervsmärta. 1 kapsel D-vitamin, eftersom vi får för lite sol här i kalla mörka Norden, 1 magnesium mot spända muskler och en östrogentablett. PUH! Man blir ju mätt på bara tabletterna.

Nervsmärta är en mystisk åkomma som läkarna inte vet vad det kommer ifrån. Den dök upp för ca 2 år sedan. Jag var ute och gick med hundarna. Det var precis när Lennon kommit och det var väldigt halt ute. Plötsligt "Skar" det till i insidan av låret och jag trodde att det berodde på att jag hade halkat på någon isfläck och kanske sträckt mig eller så.

Smärtan kom och gick. Ibland dök den upp med 5-6 korta impulser, som elstötar ungefär. Ibland kom en lång. Det kunde vara uppehåll ett par dagar och ibland kom den hela tiden. Smärtan var olidlig. Att skrika rätt ut i kön på ICA är ingen hit. Den psykiska terrorn gjorde att jag hade svårt att sova för man visste ju inte när smärtan skulle komma tillbaka.

Sedan följde läkarbesök, sjukgymnast, remiss till neurologen i Borås. Jag fick utskriven en kräm först som var fruktansvärd och framkallade ännu mer smärta, sedan en medicin som jag var allergisk mot. Jag fick utslag över precis hela kroppen som kliade något fruktansvärt.

Nu har jag en annan medicin som fungerar kanon. Det är någon slags epilepsimedicin som blockerar nervändarna på något vis. Jag skiter i hur för den fungerar hahahahaha. Jag vet däremot inte hur länge man kan hålla på att äta den.

Nu har jag ett läkarbesök som väntar innan jobbet och sedan följer arbete.

Lasse jobbar vidare med bastun och den börjar bli så fin. Han har rivit ut inredningen och satt en ny skitsnygg dörr. Igår var han iväg och köpte mörkt klinkers till bastugolvet. Jag får lägga upp ett foto när han är klar.

näbbpussar
Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar