söndag 23 december 2012

uppesittarkväll

 
 


     Uppesittarkväll

Tja jag kan väl inte direkt säga att jag sitter utan snarare halvligger i soffan. Vi har precis provsmakat lite gubbröra och sill. Dessutom slank ett litet tjockt revben ner tillsammans med lite halländsk grönkål. Vi sköljde ner maten med en öl. Idag blir det tyvärr inte så mycket gjort som jag hade tänkt då mandlarna är svullna, bihålorna värker och huvudet dunkar. Därav det halvliggande läget.

Texten är centrerad idag av någon anledning. Det tycker jag inte om men vet inte hur det ändras. Så ni och jag får stå ut.

Annars började dagen väldigt bra med besök på Aspenäs Säteri där jag träffade ägarna Pethra och Roger. Målet med besöket var att träffa nordsvensken Pontus. Jag tyckte mötet avlöpte väl och vi kom överens att jag skall rida/sköta om honom två gånger per vecka. I det ingår att ta fram foder och mocka boxen. Första dagen blir på juldagen så jag körde förbi djuraffären och investerade i ett par varma ridhandskar då de jag har är jättetunna. Pontus verkar supersnäll och mysig så det blir nog bra. Men nu går jag och oroar mig för att jag skall vara sjuk och inte kunna rida. Det känns ju lite dumt första gången.

Imorgon är det meningen att vi skall fira julafton hos mamma och pappa i Malevik. Jag hoppas verkligen att jag kan vara med och inte är sjuk. Tja jag får väl vara hemma med jyckarna annars för de skall inte följa med då det blir för trångt och rörigt. 

Lasse går omkring och kaxar sig över sin lyckade debut som gästbloggare igår då han hade rekordmånga läsare och det över ett inlägg om en bandyportfölj!!!!????. Han går och planerar sitt nästa inlägg som han tror blir ytterligare en succé. Jag tänker inte att avslöja vad de kommer handla om men det kan handla om Premiére Leauge

Önskar er alla en fridefull jul

Åse

Håll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar