fredag 14 december 2012

Tacomyshelvetet

Tacomyshelvetet

Barnen är vuxna, mer eller mindre och det är sorgset på sätt och vis. Visst saknar man när man var deras allt och det var nära till kramar och pussar. Jag saknar att läsa sagor för dem och när vi satt och sjöng barnsånger tillsammans. Jag kunde lura dem att frusna ärter var "fruset godis" eller att de somnade efter Bolibompa.

Det var underbara tider många gånger och ibland undrar man vart tiden tog vägen. Nu är de så stora så att man inte längre är deras allt och de har lika ofta rätt som jag själv. De tittar inte på mig med tindrande ögon och tycker att man är bäst i världen.

Det finns många saker som jag däremot inte saknar

1 Tacomyshelvetet.
Det värsta jag vet är att äta med där maten inte går att äta utan att kladda ner sig själv, bordsduk och sin bordsgranne. Dessa skal är inte goda, omöjliga att äta och inte mexikanska.

2 Grönt snor
Barnen vaknade på morgonen, alternativt väckte en på natten, feberheta och täppta och man upptäckte grönt snor. Själv hade man ett viktigt möte, svårt att ta ledigt, viktig tenta eller liknande.

3 Fula saker
Fula saker i julklapp eller födelsedagspresent tillverkade på dagis, slöjden eller fritids. Sedan var man tvungen att låtsas att man gilla det och hänga upp det hemma.

4 Fotbollsmatch
Köra till och vänta för att titta på en fotbollsmatch som knatteligan spelar. Det var inte bra fotboll så att säga och hela dagen gick. Väldigt ofta var det kallt och regnade.

5 Föräldramöten
Jag har räknat ut att jag gått på ca 90 föräldramöten och lika många utvecklingssamtal.

Det är rätt skönt att de är vuxna och jag saknar vissa mysbitar men jag har blivit bekväm och har det rätt skönt.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar