tisdag 11 december 2012

Lissabon och tusen besökare

 Lissabon och tusen besökare

Där har vi aldrig varit men nu blir det äntligen av på vår nästa resa som blir i påsk. Vi skall ner bara en vecka till att börja med men det skall bli kul. Det är i första hand en "se om vi gillar maten, kulturen, människorna, naturen osv. resa" Givetvis inbillar vi oss inte att en vecka räcker med man kan säga att det är en första rekogniseringsresa.

Vad som vi oroar oss för lite är att vi flyger dit på långfredagen. Det var ett medvetet val då vi ville fira påsk i ett katolskt land. Vi har  firat påsk i Chania på Kreta, vilket var helt fantastiskt och annorlunda. Hur man firar påsk i katolska länder vet vi dock inte och det var det som vi tyckte var spännande. Nu visar det sig att allt är stängt eftersom det är så viktiga helgdagar. Det skulle vara kul om liiiite var öppet i alla fall.

Idag är jag lugn över betygssättningen och känner mig nöjd med de betyg jag satt. Jag hoppas att eleverna också blir nöjda men det blir de nästan aldrig eftersom alla vill ha A. Vilken ångest och tandagnissel det innebär att sätta betyg.

Nu har jag haft över 1000 besökare på min blogg och det är ju helt otroligt. Det hade jag aldrig trott. Dessutom har jag fått nya bekantskaper/vänner som jag kanske aldrig fått kontakt med annars. Tänk 1000 besökare!!!! Jätteroligt.

Åse mästerbloggaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar