måndag 31 december 2012

Happy New year



Happy New year

Så har vi då kommit till ett nytt årsslut. Då man kan göra bokslut över året och fundera över hur det blev och hur det skall bli nästa år. Vad gjorde jag bra och vad kan jag göra bättre? Vad gjorde jag inte så bra? Det kan vara att jag skall bli snällare, tålmodigare på jobbet, blogga bättre, träna mer, stressa mindre osv osv.

Jag har egentligen två saker som jag vill bli bättre på/utveckla. Detta är inga nyårslöften men mer utvecklingsområden.

1) Jag vill lära mig hur man gör en snyggare blogg, alltså layoutmässigt. Sedan är det ju bra om man utvecklar skrivandet också förstås. Men foton är jag ju rätt kass på tex, dvs detta att ta egna foton som jag kan använda i min blogg.

2) Jag vill bli ännu bättre på att ta tag i min stress. Jag har ju börjat rida nordsvensken Pontus och det är ju ett led i mitt mål.  Jag skall också försöka gå med stavar på morgonen två gånger/vecka också för att försöka reducera stressnivån. Jag har stora bekymmer med stressrelaterade problem. Detta vill jag ha bort.

Bloggen har legat nere och jag har varit dålig på att ta tag i bloggen men jag försöker igen och hoppas att jag skall få en bättre rutin på det här.

Ikväll skall vi iväg till goda vänner som bor långt ut på landet. Vår stackars hund Herman lider så av dessa förbannade raketer. Han går knappt ut under två veckor och är en spillra av sig själv. Nu börjar dessutom bli så gammal att vi blir rädda över han hälsa. Vi har valt att ta med honom till våra goda vänner . De bor på en gård och vi tillbringar nyår där, äter gott tillsammans och Herman ser eller hör inga raketer.

Idag blir bloggen lite rörig känner jag men Lasse har lovat att göra ett efterlängtat och populärt inlägg också. Vi får se vad han bjuder på idag.

Gott slut
Åse

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en lugn och bra kväll. Gott Nytt År på er och hoppas nu vi ses i vår.
    Vovvarna hälsar till Herman att han skulle må bra av att bo i lugna Portugal, inte mycket smällare här inte (i Tomar ialla fall)
    Ha det så gott.
    /Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och god fortsättning
      Nyårsaftonen gick bra. Värre har varit dagarna före och efter. Nu börjar det att lugna sig lite.
      Vi anländer lissabon 29/3 och stannar där ett par dagar. Sedan blir det Sintra och Tomar så nu får ni börja bygga hahahaha.

      Åse

      Radera