lördag 1 december 2012

täljstenskaminen



Täljstenskamin = soapstone stove

Ikväll brinner brasan för fullt och det är varmt och skönt. Dessutom är det så vackert och lugnande med en brasa.  Vi installerade vår kamin för 7 år sedan och vi eldar i den varje vinter, mest varje dag.
Den är fantastisk för när man har värmt upp den så håller den värmen mest hela natten.

Vår internetuppkoppling fungerade inte igår när vi kom hem. Därför har jag inte kunnat blogga sedan i torsdags och har inte kunnat berätta hur min premiär på pilates gick. Jo när jag hade tagit mod till mig och åkt dit var det.......inställt.

Jag måste säga att jag blev lättad men samtidigt lite besviken. Det får bli en annan dag helt enkelt.

Idag har vi först gått en lånpromenad med hundarna. Sedan blev det fönstertvätt och fönsterpyssel, dvs, vi har satt upp adventsljusstakar och snyggat till. Som tur är, eftersom det var -5 grader ute, har vi en fönstertvättare som tvättar fönstren utvändigt 4 ggr/år. Så det var vara att tvätta dem invändigt.

Gräsligt kallt är det ute ikväll och det är väl en av anledningarna varför vi vill flytta utomlands. Jag hatar vinter och kyla.

Nu skall jag bara jobba 14 dagar innan jag har jullov. Men först skall bar den förbannade julen klaras av. Den ger mig ångest eftersom det är så mycket bråk och osämja i familjen.

Åse


2 kommentarer:

  1. Vi grunnar på att skaffa en kamin, det blir en så skön värme av dom, så luktar det så gott också.

    Trist att det inte blev någon pilates nu när du tog dig dit. Den är riktigt kul att göra och man blir mjukare i kroppen.

    Blir det för mycket får du väl ta en resa söderöver till Tomar och fira jul i solen :-)

    /Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Ja det hade varit underbart att fira i Portugal istället för hemma.
      Pilates skall jag pröva på, jag lovar.
      När det gäller vår braskamin så är den underbar och vi eldar i princip varje kväll. Det blir så god värme och som du säder så luktar det så gott. Man blir liksom lugn också.

      Åse

      Radera