tisdag 4 december 2012

Snurr


Snurr

Just nu är det virrigt i hjärnan. Det nya betygssystemet sätter griller i huvudet på mig. Dessutom är det en massa frågetecken angående jul. Om den ene kommer, kommer inte en annan.

Vilken väg är bäst att köra imorgon? Efter de senaste dagarnas snöoväder har maxhastigheten på motorvägen varit 20 resp 30 km/timme långa sträckor. Vägen till jobbet brukar ta 25 minuter men igår tog det 40 minuter och idag 50.

Skall vi flytta om två år eller kommer det bli så långt som tre år innan vi kommer iväg? Vart skall vi flytta i så fall? Blir det till Portugal och skall vi enkom flytta dit för att det är så förmånligt skattemässigt?

Ovanligt många frågetecken i mitt liv just nu och det blir lite för jobbigt när man för övrigt är terminsslutstrött.

Jag har en begravning att närvara på imorgon och har tagit ledigt från jobbet. Det kommer säkert bli jobbigt men det är ju begravningar alltid. Maria, som är barnens farmor och min f.d. svärmor skall begravas imorgon. Idag skulle hon blivit 84 år- grattis. Maria var glömsk i slutet och kände inte igen mig. Hon var som en liten fågelunge, bräcklig och svag. Innerst inne var hon en levnadsglad och söt flicka med en underbar humor.

Det är väl så för det flesta antar jag att det kör ihop sig i huvudet ibland. Då kan det vara bra att veta att det brukar reda upp sig i slutändan och man väljer rätt väg till slut.

Kort idag

Åse

3 kommentarer:

  1. Det är alltid trist med begravningar, speciellt om det är någon man tyckte mycket om. Hoppas allt går bra i morgon trots allt, skickar en liten tröstekram.

    Klart det blir Portugal, det finns många många anledningar att flytta hit, skatten är bara en bonus:-), det lär ni upptäcka när ni far neråt i vår.

    Ha det så gott
    /Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Tack för kramen den behövdes idag. Det var min f.d. svärmor som begravdes och ja jag tyckte mycket om henne.
      Självklart är det inte bara för skatten som vi har tänkt på Portugal utan kanske mer att vi har hört om de trevliga människorna, att det inte är lika exploaterat som tex Spanien, även om vi förstår att det finns sådana platser i Portugal också.

      Men vi måste komma ner snart. När öppnar ni ert b&b?

      Åse

      Radera
    2. Vet inte när det blir en officiell "öppning", men förstår jag rätt har ni tänkt komma ner till påsk och då borde det vara klart. Om inte annat får vi sätta fart så det blir färdigt :-)
      /Annelie

      Radera