torsdag 6 december 2012

separation

Separation

Min barns far och min exman åker hem till USA imorgon. Han var hemma eftersom hans mamma och barnens farmor var svårt sjuk. Han blev hemkallad av sina bröder och kom hem för att kanske ta farväl. Tyvärr hann han inte hem innan hon hade gått bort. tragiskt.

Ikväll har den hemmaboende sonen tagit farväl av sin pappa, för vilken gång i ordningen vet jag inte men nog har det blivit många gånger.  Pappan flyttade när vår yngste son var fem år, 14 år sedan nu. Han säger själv att det gör inget och att han inte är ledsen. Han är van.

Kanske är det så att vi vänjer oss vid att inte bo nära vår familj och släktingar. Avstånden idag är inte så stora. Har man mer kontakt om man bor närmare? Jag är inte så säker på det. Själv är min kontakt med min närmaste släkt inte så stor fast de bor i samma stad. Det är givetvis tråkigt men så är det. De lever sitt liv och vi lever vårt. det är ingen ovänskap och inte heller något aktivt beslut: Det har bara blivit så.

Idag har jag varit på skolbio med fyra klasser från skolan jag jobbar på. Vi satt i en biosalong med många andra klasser, alla typ högstadiet. Det var ingen hit kan jag säga. Vi såg Hungerspelen och den var inte heller någon hit.

Bio skall ses bland vuxna, tysta och intresserade människor. Godisprassel, läskslörpande och mobilblipp är absolut förbjudet. Absolut tystnad skall råda. Annars vill jag inte betala 150:- eller vad det nu kostar.

Glad är jag idag för jag har lyckats göra en blogglista.

Tjolahopp

Åse



5 kommentarer:

  1. Hej Åse, kul att du börjat blogga, nu har jag en till blogg att följa.

    Hoppas allt är bra med er.

    Ha det gott
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elisabeth
      Ja blogg och blogg. Jag är ju helt novis på området vilket kanske syns hahahaha. Man får ju börja någonstans och du kanske kommer ihåg att jag är tekniskt underutvecklad.

      Som fotograf finns det en hel del att utveckla också.
      Skam den som ger sig.

      Åse

      Radera
  2. Kul att du fick till det med länklistan :-)
    /Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack för hjälpen. hade jag inte haft en sådan bra pedagog så hade det inte gått. Det lovar gott inför lektionerna i portugisiska.

      Åse

      Radera
  3. Ja, fy f-n för att se på bio med folk som prasslar, pratar och inte kan sitta still!!
    Absoluta värstingarna är dom som sett filmen innan (varför betalar dom för att se den igen??) och som högt och glatt berättar, inför varje ny scen, för sina kompisar vad som händer/ska hända. Åh....grrr....

    SvaraRadera