torsdag 27 december 2012

Nintendo Wii

رز





Nintendo wii

I julklapp fick jag ett nintendo wii av min käre man. Det är något som jag har gått och sneglat på länge, ja faktiskt i flera år. Främst är det dansspelen som har lockat. Jag älskar att dansa men det blir inte så ofta längre.

Jag låg hemma sjuk på julafton och Lasse åkte iväg med två av barnen till min mamma och pappa för att äta julmiddag. Yngste sonen var hemma med mig eftersom han också var sjuk. Dottern följde med Lasse hem efter julmiddagen och nintendo wii sattes igång med en danstävling. Jag kunde dessvärre inte deltaga utan fick nöja mig med att titta på.

Igår var det dags för Lasses barn att komma hit på middag. Dessutom dök mellansonen med flickvän upp. Det var jätteroligt att träffa alla. Både före och efter middagen var nintendo wii igång och danstävlingar utbröt. Det var glada skratt och jag tror de flesta tyckte det var väldigt roligt.





Till slut fick vi t.o.m. upp Lasse




Idag har jag varit ute för första gången sedan dagen före julafton. Den mesta värken har försvunnit och nu är jag väldigt snuvig istället. Vi var iväg och bytte några julklappar bl.a. ett par varma, men klumpiga, ridvantar. Jag hoppas att kunna börja rida Pontus snart. Dessutom köpte jag ett par billiga ridbyxor på rean eftersom mina gamla hade krympt på galgen. När jag red på Kreta kunde jag knappt andas.

Till hallen där nere köpte vi en fluffig pall och sedan sprang vi på en gammal koffert på en loppis. Det var halva priset på alla möbler så vi slog till. Så nu kan vi sätta in några möbler där nere.

Lasse har lovat att skriva ett inlägg om antingen Bengt Grieve eller You never walk alone. Det låter som två höjdare i mina ögon.

Over and out
Åse









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar