söndag 2 december 2012

1:a Advent

Första Advent

Idag är det första advent och i vår täljstenskamin brinner det härligt. Vi skall tända det första ljuset när vi äter middag och det är alltid lika mysigt. I fönstren hänger/står adventsljusstakar och stjärnor.
Dessutom har vi vackra julstjärnor, amaryllisar, begonior och azaleor som pryder vårt hem.

Lasse har pyntat balkongen med granris och ljusslingor och det lyser verkligen upp i allt det mörka nu. Jag kan se att nästan alla våra grannar har gjort detsamma, antingen i buskar eller på balkongerna.

Det blir så fint när det kommer upp lite ljusslingor lite var stans och det är inte så mörkt och dystert. Fast det ligger några korn snö på marken så lite lyser även det upp.

Idag fick det bli långkalsonger och mössa på morgonpromenaden då det var -10 grader vid 09.00-tiden. Vi släppte den yngsta hunden så han fick springa lös. Han hade sin fina jacka på sig då han inte har lika mycket päls som de andra hundarna. De liknar ju mest två ylleraggsockor och håller sig varma även utan täcken eller jackor. Tänk vad de måste lidit i Spanien.

Sedan blev det lite bloggpill för mig eftersom jag fortfarande är novis på detta och försöker lära mig lite fler funktioner och försöker bättra på layouten. Jag är inte nöjd med utseendet då jag tycker mitt foto i headern är för stort.

Lasse satte lister i den nyrenoverade lilla hallen där nere. Det blir riktigt fint och nu skall vi bara inreda den. Vi vill inte köpa allt för mycket nytt eftersom vi skall flytta inom några år men samtidigt måste man ju ha något där.

Nu skall jag laga en härlig middag, ugnsgrillad kyckling med ugnsrostade rotfrukter, god sås. Till förrätt kör vi en smördegsbakelse med purjolök och chaminjoner. Det är ett recept som jag hittade i GP:s Två Dagar

Ha det gott

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar