söndag 16 december 2012

snöröjning och halka §zx%#

Snöröjning och halka

Eller borde rubriken vara utebliven snöröjning? Fast först måste jag lugna alla som kanske satte kaffet i vrångstrupen eller började tycka synd om mig allt för mycket. Jag har INTE brutit benet, eller något annat för den delen. Men det kunde jag ha gjort.

Sista veckorna har varit kalla men det har ändå fallit en del snö. Vi förundrade oss över att aldrig någon kom och plogade. En eftermiddag kom de och sandade utan att ha plogat först?!!!

På morgonen kör jag ibland via Partille till jobbet och där har det varit plogat. I Göteborg likaså men inte i Lerum. Det är ju ändå en kommun med gott om pengar då många höginkomsttagare bor här och skatteintäkterna är höga.

Droppen kom i morse då det givetvis inte var plogat och det hade börjat töa. Det var glashalt. Om man som vi har hundar som måste ut och gärna lång så har man inget val. Det är bara att hasa på och slinta och kasa och halka. Morr.

Julklappar inhandlades till stor del igår. Vi var otäckt effektiva och hittade det mesta vi sökte. Jag behöver bara ge mig av ut igen en eller två gånger till. Yeah!

Jag har nu avslutat boken Julia av Anne Fortier. Det var en ganska tramsig historia om en amerikansk Julia som var släkt med Shakespeares Julia i Romeo och Julia. Det hela utspelade sig i Siena. där vi var förra året. Det var ju lite kul.

Min nästa bok blir Mississippi av Hillary Jordan. Den ser väldigt spännande ut och handlar om, enligt baksidan, rasmotsättningar, förbjuden kärlek och vänskap.

Nu loggar jag ut.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar