måndag 10 december 2012

Nobel price

 Nobelbanketten




 Letade efter ett passande foto i min kamera men hittade inget från förra året hahahahaha. Jag festar hemma på kycklingpaj och ett glas rött medan jag tittar på nobelbanketten. Fast magen kurrar för jag har inte startat ännu då jag väntar på min käre make som har varit i Stockholm över dagen.

Annars har dagen flutit på bra med ett härligt besked om min nya lön som avslutning på dagen. även om jag som de flesta andra lärare, var missnöjd med uppgörelsen i höstas.

Betygssättningen har gått bra även om jag är osäker på en del av eleverna in i det sista. Kan det ha att göra med att det är nya kursplaner och att tex. sjuorna fick betyg i år för första gången.

Hundarna ligger i stora högar omkring mig och det brinner gott i kaminen. Jag har tänt del lilla lyktan utanför och inne brinner stearinljus. Vad gör man inte för att mysa till det.

På vägen hem lyssnade jag klart på Prövningen av Michael Connelly. Den var ganska bra även om jag har gillat böckerna som mer handlar om Harry Bosch. Nästa ljudbok som jag skall ha i bilen blir
Svarta Själar .

Nu har jag prövat att länka för första gången i min blogg. Om det funkar är jag stolt, om inte får jag skämmas för att jag är så dum

Nä pajen kallar

Åse

1 kommentar: