onsdag 5 december 2012

Begravning

 Begravning

Så idag har vi varit på begravning. Sådana är aldrig roliga men prästen Sigvard Möller gjorde det hela personligt, varmt och helt ok.
Eftersom det var bärälskare,svampplockare, dressyrryttare, bokälskare och hundälskare Maria som begravdes blir det sådana bilder idag förutom den längst upp som är från Plakias på Kreta.

Eftersom jag inte officiellt tillhör familjen längre satt jag inte jämte mina barn vilket kändes konstigt. Sedan när det blev dags för gravsättning, vilket bara var för familjen, blev jag tillfrågad om jag ville följa med. Det gjorde mig väldigt glad.

Maria var lik mig på många sätt, även om vi givetvis var väldigt olika också. Vi båda gillar/gillade hästar, hundar, läsa böcker, laga mat, plocka bär och svamp. Och vi båda har/hade humor, om jag får säga det själv.
Här kommer några bilder som representerar henne.
Hej då  Maria
/Åse




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar