onsdag 2 januari 2013

You Never Walk Alone

You never walk alone
Nu är det daxs igen för ett nytt inlägg, på Åses blogg
I veckan satt jag och slö tittade på Manchester United och West Bromwich, lagom underhållning i mellandagarna, United vann med 2-0 utan att imponera. Marcus Rosenberg startade för WBA men hade ingen större framgång utan blev utbytt i andra.

Laget i mitt hjärta är BlÃ¥vit sju dagar i veckan och jag började tänka pÃ¥ alla fantastiska spelare BlÃ¥vitt fostrat. Glenn Hysén representerade Liverpool under 80 talet och var till och med kapten för laget. Känslan att fÃ¥ springa in pÃ¥ Anfield road i Liverpool och höra hela läktaren ta upp tonerna till You Never Walk Alone, bara tanken ger mig gÃ¥shud. 

Engelsk fotboll är fantastisk, helt klart nummer 1 alla kategorier. Vad är inte en lerig plan i mitten av december, det finns inget bättre. Karaktärs spelare skapas via regn, lera och motvind, allt detta finner man i England. 

 
Bruce Grobbelar och Glenn firar
 
Glenn Hysén var en stil ikon pÃ¥ sin tid. Rollen som ikon har idag tagits av yngste sonen Anton som visade pÃ¥ enormt mod och lämnade ”garderoben” och kom ut som en av de första homosexuella fotbollsspelarna i världen. 




Vad jag önskar mest nu är att alla smällare skulle förbjudas. Herman vÃ¥r äldsta hund är totalt vettskrämd och livrädd för smällare. Ta bort skiten frÃ¥n marknaden, sÃ¥g att det fanns förbud mot att använda smäller om det kunde störa…..
Varför i hela friden säljer man denna skit. Kan jämföras med att det är förbjudet att knarka men att staten samtidigt lÃ¥ter försäljning vara laglig, kanske är jag dum men jag fattar inte….
Ha ett riktigt gott nytt.
//Lasse 

Obs! Litet tillägg av Åse
Den vänstra bilden på Anton har Lasse valt men den framhäver liksom inte Antons själ tycker jag så jag valde en annan där man bättre förstår Antons djup.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar