onsdag 16 januari 2013

Brun mat

Brun mat

 


Nu är det den gamle maken som sitter vid tangenterna, bara så att ni vet.

Sitter och tittar på Sveriges Mästerkock, ett bra program när man gillar mat och tävling. Det ger en bra kombination av underhåll när man kommer hem efter en lång dag ute på resa.


Jag har en teori angående mat, helt klart är allt som är brunt gott, låt mig ge några exempel

Köttbullar är gott = brunt
Bruna bönor och Stekt fläsk är gott = brunt
Stekt strömming är gott = brunt
Biff stroganoff är gott = brunt
Revbenspjäll är gott = brunt
Kotlett är gott = brunt
Chocklad är gott = brunt

Jag kan helt enkelt inte hitta något brunt som inte är gott. Till och med hundmat som är brun är relativt god, ja jag har prövat. Ja det  var ett litet misstag, men jag det smakade inte så illa. Orsaken till att jag provade var att det låg en sked framme och jag trodde att det var köttfärssås på skeden och som ni kanske vet brukar jag små äta lite i köket när det finns möjlighet. En favorit är när det finns "brun mat" i kylskåpet som man kan titta lite närmare på.

Vid ett tillfälle åt jag bara brun mat under en heldag. Det var när jag och Åse var på semester i Turkiet, vi hade all inclusive hotell. Relativt tråkig mat, samma varje dag och en dag bestämde jag mig att endast äta det bruna som serverades, mest som en kul grej men det var inte så dumt.


Ett råd till alla er som endast äter grönt, inget fel i detta jag gillar mat i alla former och färger. Men ni missar väldigt mycket när ni missar brun mat.

Ja jag vill hissa brun mat

Sköt om Er tills vi hörs
/Maken




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar