tisdag 8 januari 2013

50 nyanser av honom= 50 gäspningar av Åse

50 nyanser av honom=50 gäspningar

I höstas gick jag på en reklamkupp. Jag försöker hålla mig, av högmodiga skäl, att inte gå på dylika. Fast jag blev så sablans nyfiken. Vad var det för bok som det gjordes reklam för överallt? Denna nya skandalösa, erotiska bok 50 Nyanser av Honom. Ja tjejer jag tror nog många har läst den. Kanske t.o.m. utan berätta det för någon.

Så vad är det då man skäms för? Är det att man läser en bok som handlar om pisk i stjärten. Eller skäms man för att man gått på den lätte och blivit påverkad av en reklamkupp? Kan det vara så att man skäms att man läser något som är så in i bänken uruselt skrivet.

Jag hade en förhoppning att den skull vara spännande och lite förbjuden och visst läste jag på ganska raskt för att snabbt komma till de snaskiga godbitarna. Jag bläddrade t.o.m. lite snabbt kring vissa mindre skandalösa sekvenser.

Fy vad jag ledsnade snabbt. Det var ju så många upprepningar och otroliga saker som hände i boken så den fick ett visst löjets skimmer över sig. Huvudpersonens inre gudinna hoppade högt av lycka, lyckad sex eller övertag. Den där inre gudinnan hoppade högt i princip hela tiden. Nej min inre gudinna hoppade inte högt när jag läste den utan tänjde möjligtvis lite lätt åt vänster.

Åse




4 kommentarer:

  1. Tycker även det är fantastiskt att hon lyckades få multipla orgasmer när hon förlorade sin oskuld. Gäsp...

    SvaraRadera
  2. Ettan är inte så himla bra faktiskt. Huvudpersonens personlighet är jättelöjlig. I andra boken händer det lite mer spännande saker däremot och man får reda på en del om Mr Grey's förflutna och varför han är som han är. Hans personlighet är faktiskt rätt nyanserad tycker jag. Dessutom får huvudpersonen lite mer stake och utvecklas även hon genom alla böckerna, om än bara lite jämfört med Mr Grey.
    Så jag tycker inte böckerna är helt kassa även om de inte förtjänar all uppståndelse. Man måste nog läsa alla för att få en bra historia dock eftersom de är rätt fyllda med meningslösa sexscener.
    Böcker som dessa är nog lite för mig som deckare är för dig, något att läsa för att koppla av och slippa tänka så mycket. Ingen kvalitetsbok direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Therese
      Oj ditt inlägg sved lite. Bra! Detta när du jämförde mina deckare med 50-serien. Du har rätt. Vem är jag att sätta mig till doms över vad som skall läsas :-). Jag älskar ju mina deckare och thrillers. De får ju mig att koppla av.
      Jag skall också erkänna att jag bara har läst den första boken så det kanske händer grejer längre fram i boken precis som du skriver.
      Tack Therese
      Din ödmjuke tjänare Åse

      Radera
    2. Madeleine
      Ja jag vågade inte ens skriva något om de multipla orgasmerna. (rodnar).
      Men visst var de lite löjeväckande!

      mammakramar
      Åse

      Radera