torsdag 10 januari 2013

Förkylning och jobb

 Förkylning och jobb

Tror ni inte att jag åkt på en ny förkylning. Nu rinner näsan hela tiden och jag snyter mig hela tiden Dessutom nyser jag hela tiden. Huvudet är som bomull. Mysigt med andra ord.

Arbetet har varit tungt att komma igång med efter lovet och jag har inte haft speciellt mycket energi. Dock var det skönt att eleverna kom efter den mer eller mindre meningslösa studiedagen i måndags.  Som tur var hade jag arbeten igång i princip alla klasserna som bara löpte på efter lovet så jag har inte behövt akutplanera något nytt. Nu börjar de arbetena ta slut och det innebär att jag måste planera nya arbetsområden. Jag har försökt att få eleverna mer delaktiga och låtit dem vara med och komma med åsikter.

Nu en dag till på jobbet innan helgen och jag hoppas bara att jag kan ta hand om Pontus, hästen. Om jag inte orkar rida måste jag ändå dit och fixa med hans foder och mocka. Det är tråkigt att jag skall gå och bli sjuk igen nu när jag precis kommit igång med ridningen. Jag skall väl inte måla fan på väggen men just nu känns det lite trist.

Den 12/2 skall jag till Elche i Spanien i fyra dagar för att besöka hundhemmet som Lennon och Baldo kommer ifrån. Jag har som mål att bli lite mer aktiv i Amigos Mios, organisationen som jag har adopterat två av hundarna ifrån. Då kan ju det vara bra att ha varit på plats och sett mig om. Jag kommer åka med Charlotte från Amigos Mios och hennes mamma. Tre hundar skall dessutom med oss hem till blivande adoptörer. Charlotte har varit med förr och kan spanska så det är ju bra att kunna luta sig mot.

Jag läste ut Hungerelden av Jerker Eriksson och Håkan Axlander Sundquist i förrgår. Det är andra delen i trilogin om Victoria Bergmans Svaghet. Den var riktigt bra så nu vill jag att trean skall komma ut. Nu har jag börjat på Tiden där Emellan. Det är ingen deckare och det är skönt att varva lite.

Nu skall jag dricka te och ha soffmys bland alla mina snorpapper.

Åse

2 kommentarer:

  1. Kul och underbart att du ska engagera dig för dessa krakar som verkligen behöver omtanke och spännande att fara till Spanien och hälsa på i hägnet. Det kommer bli en upplevelse kan jag lova. Första gången jag var till Rumänien och såg hur eländigt det kan vara tog det lång tid att smälta. Det gör att man inte kan låta bli att engagera sig.
    Hoppas du tar med dig datorn och berättar under resans gång.
    /Annelie

    SvaraRadera
  2. Hej Annelie
    Ja jag tror det blir jobbigt att se och uppleva det på plats men också nyttigt. Min första och andra spanjor kom från SOS i Malaga. Min första är borta nu. De två senaste spanjorerna kommer från Elche utanför Alicante.
    Jag skänker lite pengar till dem ibland. Jag tycker att de gör ett bra jobb med kastreringar och så.
    Jag skall se om jag kan ta med datorn.

    Åse

    SvaraRadera