måndag 7 januari 2013

Måndag morgon

Måndag morgon

Nu blir det bara ett litet morgoninlägg eftersom jag skall iväg till jobbet. Det känns på något sätt att jag varit ledig sedan 21/12 2012. Tyvärr kan jag väl inte säga att jag har någon direkt lust att åka till mitt jobb. Dels så trivs jag inte speciellt och dels tar det nästan livet av mig p.g.a. att det är så tungt.

Igår var jag iväg och red och skötte Pontus. Det är jättekul att vara medryttare på en häst om än bara 2 ggr/vecka. Det tar minst tre timmar att sköta och rida då det ingår en del arbetsuppgifter som att mocka hans box, ta fram kraftfoder och hö för fyra tillfällen. sopa efter mig, fylla på vatten och borsta honom. Jag tycker att det är roligt men det tar mycket tid. Jag har ju ingen direkt rutin ännu.

Vi har lagat en del mat i helgen och gjort matlådor. Det har blivit fläskfilégryta och plommonspäckad fläskkarré. Jag har ju ätit en del i bamba med eleverna och det har inte kostat något. Fr.o.m. denna termin skall vi betala 49:-/måltid. Då kanske ni därute tänker att det är ju jättebilligt! Ja det hade det varit. Men vi vaktar i bamba, tar hand om barn som slåss, kastar mat på varandra, tjuvar mat, tränger sig i kön, skriker mm. Dessutom är maten ofta ganska oätlig.

Nu skall jag börja med matlåda istället. Då kan jag äta god mat i lugn och ro. Man mister ju en del kontakt med barnen men.

Det blev en del gnäll nu men det beror nog på att jag inte gillar tidiga mornar och att gå upp vid 06.00-tiden

En bra dag till alla

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar