lördag 26 januari 2013

Ridning och Babben Larsson

Ridning och Babben Larsson

Idag blir det ett snabbinlägg eftersom tiden är knapp. Förmiddagen spenderade jag i stallet med gos Pontus. Jag fick in honom från hagen utan större problem. Jag har blivit förvarnad om att han gärna leker med den den som skall ta in honom. Men idag lyckades jag utan att det blev speciellt mycket "ta fatt".

Efter mysning och borstning, där hela stallgången var fylld av hästhår sadlade jag och gick ner i manegen. Där tränade vi att han skulle stå stilla, först 2 sekunder sedan 3 osv. Det gick jättebra och med hjälp av en vänlig själ kom jag upp utan större problem. Sedan red jag kanske 20 minuter och lät det bli positivt hela tiden. Kanske vinner jag över honom i slutändan och han kommer lyda som ett litet lamm.

Nu sitter jag fräsch som en nyponros och väntar på att ta tåget in till Göteborg. Babben Larsson väntar på mig och vännen Anna-Lena på Lisebergsteatern. Efter skall vi äta middag. Det skall bli väldigt kul.

Nu måste jag rusa

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar