måndag 14 januari 2013

Måndag morgon 2

Måndag morgon 2

Nu sitter jag här vid frukostbordet och försöker få i mig lite frukost. Min snälle make brukar göra iordning frukost till mig bestående av smoothie, macka och kaffe. Smoothien gör han på yoghurt, banan, frusna hallon och lite juice. Vilken man va!

Magen är lurig och mullrar missbelåtet. Jag har redan varit inne en tur på toa och det kan bli fler. Jag funderar på om det kan vara lite laktosintolerans eller något. Mjölk dricker jag ju inte så mycket men igår kväll åt jag lite glass. Hmm.

Det är iskallt ute och rutorna behöver skrapas så det gäller att starta i tid om man skall komma till jobbet i tid idag. Det finns inget värre än måndag morgon tycker jag. de dåliga vanor man skaffar sig på helgen får man betala för idag. Jag somnade sent igår kväll, som jag brukar på söndag kvällarna. Förra söndagen kom jag i säng vid 21-tiden och låg och läste en timme. Det var jätteskönt och jag fattar inte varför jag gör så jämt. Jag älskar ju att ligga och läsa länge.

Idag har jag inte så många lektioner. Det innebär att jag kanske får lite nyttigt gjort, typ förbereda ett prov inför tisdag. Men det brukar ju alltid dyka upp något akut som gör att man inte får något gjort.

Jag längtar jättemycket till att flytta från Sverige just nu. Jag hoppas att det kan bli av snart. Dessa kalla mörka vintrar gör mig deppig.

Åse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar